
În cazul în care deții un site și dorești ca vizitatorii să aibă o rată de retenție cât mai mare, ba chiar și o conversie cât mai ridicată, site-ul trebuie să fie unul ușor de folosit. Utilizatorii online de astăzi au așteptări ridicate și preferă adesea o companie al cărei site web oferă o experiență foarte bună, chiar dacă prețurile nu sunt la fel de mici ca în alte părți. Acesta este motivul pentru care, marjele de profit sunt mici la tine iar concurenții care oferă servicii în general similare au mai mult succes. În acest articol, îți vom arăta câteva modalități utile prin care să-ți îmbunătățești ușurința în utilizare.
1. Îmbunătățește viteza de încărcare
Ușurința de utilizare începe încă dinainte ca vizitatorul să ajungă pe site, asta datorită vitezei de încărcare. Dacă aceasta este rapidă, atunci ai început cu dreptul, în caz contrar, va trebui să iei în considerare faptul că numai câteva secunde în plus îți înjumătățesc vânzările și clienții.
Site-urile care se încarcă mai greu, nu oferă absolut deloc o experiență plăcută. Ele sunt pur și simplu un chin pentru oricine, mai ales dacă acea persoană trebuie să treacă prin mai multe pagini pentru a ajunge acolo unde este nevoie. Șansele sunt ca cei mai mulți să renunțe și să plece neanunțat în altă parte – unii internauți nici măcar nu așteaptă să se încarce până la capăt pagina respectivă.
Prin urmare, ca să îmbunătățești viteza de încărcare ai nevoie de un web hosting de calitate și, printre altele, să folosești Google PageSpeed Insights pentru a verifica performanța site-ului tău și pentru a vedea ce ai putea face ca să o îmbunătățești.
2. Folosește unde web design responsive
Dacă site-ul tău nu este responsive în totalitate, persoanele care îl vizitează utilizând un dispozitiv mobil nu-l vor putea accesa corect. Deoarece oamenii petrec acum de două ori mai mult timp navigând pe un telefon decât o fac pe un computer, acest lucru înseamnă că poți pierde până la 60% din trafic, plus conversiile ulterioare. Din nou, îți recomandăm să folosești Google PageSpeed Insights pentru a vedea nivelul la care se află site-ul și ce mai poți face ca să-l aduci pe linia de plutire.
3. Nu complica lucrurile
Site-urile web pot fi mari, complexe, cu multe categorii și subcategorii. Asta poate îngreuna modul în care vizitatorii găsesc informațiile pe care le caută. Un site prietenos este unul care face totul să fie ușor de găsit la nevoie.
Meniurile sunt unul dintre principalele moduri în care informațiile sunt localizate și accesate, astfel ele trebuiesc poziționate cât mai convenabil, simplu și organizat într-un mod în care utilizatorul să nu se rătăcească. Important e ca acesta să fie simplu de folosit.
O altă caracteristică esențială este funcția de căutarea, pe care utilizatorii o folosesc pentru a căuta ceea ce îi interesează. Multe teme o au încorporată, iar altele nu, însă există diverse pluginuri ce pot fi utilizate la nevoie. Căutarea face ca orice informație și conținut să fie mult mai ușor de găsit, în special pe site-urile complexe și foarte mari.
În cele din urmă, ar trebui să iei în considerare și filtrarea. Acest lucru este ideal pentru site-urile de comerț electronic, deoarece permite clienților să gestioneze produsele după bunul plac și pentru a face alegerea corespunzătoare nevoilor personale. De exemplu, dacă un client caută o rochie, poate filtra rezultatele după dimensiune, culoare, preț și marca pe care o caută.
4. Oferă instrucțiuni clare
Deși pare evident, unele site-uri web nu oferă instrucțiuni clare vizitatorilor despre ce și cum trebuie să facă. Asta ar putea împiedica clienții să adauge un articol în coșul de cumpărături, să lase un feedback sau să navigheze și în altă parte a site-ului.
Când vizitatorii se simt pierduți, confuzi sau incapabili să efectueze o acțiune, aceștia pleacă. Dându-le instrucțiuni clare ajută la prevenirea acestui lucru. Este suficient să adaugi indicații care ies în evidență – adesea sub forma Call to Action – cum ar fi „Adăugați în coș”, „Trimiteți comanda” sau „Faceți click aici pentru a contacta serviciul cu clienții”.
5. Oferă conținut relevant
Un site web ușor de utilizat este unul al cărui conținut este ușor de înțeles și de urmărit. Cât de ușor, depinde de publicul tău dorit. Dacă site-ul e destinat publicului larg, atunci conținutul trebuie să fie scris folosind propoziții scurte care nu folosesc un vocabular complicat. Dacă scrii pentru un public de specialitate, poate fi necesară utilizarea jargonului. În mod similar, un public educat s-ar putea aștepta la un vocabular mai complex.
Cheia pentru a-l înțelege corect este să știi cine este publicul tău și să scrii într-un mod relevant. Un site de istorie, de exemplu, ar avea conținutul scris în mod diferit pentru copiii din școlile primare decât pentru cei care au absolvit o facultate de istorie.
De asemenea, ar trebui să te gândești la modul în care este prezentat conținutul, cum ar fi dimensiunea și culoarea fontului, utilizarea spațiului alb și imaginile afișate.
6. Repară erorile 404
Dacă ai link-uri care direcționează spre pagini 404, înseamnă că îți îndrumi utilizatorii către locații care nu mai există. Acestea dăunează site-urilor, deoarece, prin crearea unui link, îl faci pe vizitator să aibă o așteptare. Datorită faptului că el prezintă un interes și apasă pe acea adresă, ar trebui să fie dus acolo unde se intenționează. Acest lucru are un impact psihologic negativ, fiindcă implică seriozitatea.
În prezent, există o tonă de pluginuri care te pot ajuta să înlocuiești adresele inexistente și care te atenționează când un link ce nu mai funcționează.
Concluzie
În prezent, ușurința în utilizare este mai importantă ca niciodată. Cu toată concurența care există și din care utilizatorii pot alege, un site web va ieși în evidență dacă este ușor de utilizat și dacă rămâne în acest fel pe termen lung.