Rețelele de socializare pot înlocui un site de prezentare?

Social Media a câștigat mult teren în ultimii ani și a ajutat o mulțime de afaceri să se promoveze, dar acest lucru nu înseamnă că pot ține locul unui site de prezentare. Conținutul pe care-l postezi pe propriul site va rămâne acolo până când tu decizi că trebuie să schimbi acest lucru. Pe Facebook, de exemplu, lucrurile nu depind doar de tine deoarece o pagină nu-ți aparține niciodată în totalitate.

Rețelele de socializare te pot ajuta mult în promovarea afacerii tale, dar nu pot ține locul unui website profesional. Chiar dacă poți interacționa cu o mai mare ușurință pe FaceBook sau Instagram, clienții tăi pun mai mult preț pe un site de prezentare bine structurat. În plus, este mult mai profesional să te recomanzi cu un website.

Bineînțeles că Social Media trebuie să facă parte din business-ul tău, acolo își petrec timp prețios o mare parte dintre potențialii tăi clienți, iar tu trebuie să îi întâmpini cu noutăți și oferte din domeniul tău de activitate. Privește rețelele de socializare ca pe o modalitatea de a promova business-ul, dar nu ca pe principalul instrument de promovare.

Pot înlocui rețelele de socializare site-urile web de prezentare? Vom analiza cele două instrumente de promovare din mai multe unghiuri și apoi tragem concluziile:

Analiza clienților – Social Media vs. site de prezentare

Afacerile folosesc mediul online pentru a obține mai multe vânzări, deci un profit crescut. Cu cât poți folosi mai multe instrumente de promovare, cu atât brandul tău va fi unul mai cunoscut și va fi asociat cu un produs sau un serviciu. Când pui la punct o strategie de promovare puternică trebuie să te adresezi publicului tău țintă. Nu-ți dorești doar un număr cât mai mare de persoane care să vadă reclama ta, ci un număr cât mai mare de potențiali clienți, adică persoane care au nevoie de ceea ce tu oferi.

Unde găsești mai mulți clienți interesați de serviciile sau produsele tale?

În funcție de nișa pe care activezi trebuie să faci o analiză îndeaproape cu privire la canalele folosite de persoanele care au nevoie de serviciul sau produsul tău. Ce înseamnă acest lucru? Trebuie să verifici cât de căutate sunt cuvintele cheie principale din domeniul tău de activitate pe motoarele de căutare și să-ți construiești profilul clientului ideal.

Pe rețelele de socializare poți intra în contact cu un număr mai mare de persoane, deci vei obține un reach bun al postărilor, dar asta nu-ți va garanta succesul. Poți distribui postările de pe paginile afacerii tale în mai multe grupuri, iar acest lucru le va permite mai multor persoane să afle de serviciile sau produsele tale. Totuși, nu poți ști cu exactitate dacă toate persoanele care ți-au văzut postarea sunt interesate de ceea ce tu oferi. De cele mai multe ori, reach-urile impresionante nu sunt relevante, ci doar rata conversiei.

Atunci când îți construiești un web site de prezentare care are în spate un pachet de găzduire de calitate ai avantajul că-ți poți monitoriza traficul la orice oră, folosind tool-urile necesare. Aici lucrurile stau diferit, sunt mai clare și le poți controla pentru că doar ție îți aparține pagina. Conturile de pe rețelele de socializare sunt bune, dar nu le poți controla în totalitate.

Ce instrument de promovare este mai sigur? Conturile de pe rețelele de socializare sau un site de prezentare?

Îți poți pierde paginile în orice moment, iar toată comunitatea adunată pe FaceBook va dispărea într-o secundă. Dacă îți construiești o comunitate în jurul unui site de prezentare, lucrurile stau diferite, iar nimeni nu-ți poate șterge pagina. În cel mai rău caz poate deveni inactivă pentru perioade scurte de timp, dar un pachet de găzduire de calitate te ajută să scapi de aceste neplăceri.

Din momentul în care tu ai postat un anumit text sau imagini pe rețelele de socializare, poți spune că acele materiale nu-ți mai aparțin. Ai produs conținut pentru un site care nu este al tău, iar alte persoane pot decide în locul tău. Dacă îți dorești să creezi conținut de calitate trebuie să faci asta pe propria pagină pe care o poți modifica, închide și deschide oricând dorești.

În zilele noastre realizarea unui website de prezentare nu mai reprezintă o problemă. Sunt o mulțime de agenții și freelanceri care oferă aceste servicii la prețuri avantajoase. Trebuie doar să te bazezi pe profesioniști, iar lucrurile vor evolua așa cum îți dorești.

Unde poți convinge utilizatorii să-ți cumpere produsul sau serviciul?

Rețelele de socializare pot fi utilizate de fiecare persoană care are acces la internet, aspect care nu este valabil și pentru website-urile de prezentare. Să construiești o pagină în online implică anumite costuri pentru domeniu și pentru web hosting, nu toată lumea este dispusă să plătească.

Clientul tău pune preț pe anumite detalii pe care tu le consideri irelevante la prima vedere. Dacă el nu te poate găsi în rezultatele motoarelor de căutare decât cu paginile pe de rețelele de socializare ar putea crede că nu ești dispus să investești în imaginea ta și că urmărești doar profitul. Un site de prezentare poate spune multe lucruri despre afacerea ta prin design și prin conținut.

Analiza privind costurile – Social Media vs. site de prezentare

Rețelele de socializare își pot pierde din credibilitate deoarece sunt disponibile pentru toată lumea, deci fiecare persoană își poate crea un cont, o pagină și poate pretinde că oferă anumite servicii. Atunci când un instrument de promovare implică anumite costuri, paginile se mai sortează și rămân doar cele care își doresc cu adevărat să ofere un serviciu sau produs de calitate.

Cât costă să-ți faci un site de prezentare profesional? 

Fiecare proprietar de afacere își dorește să se promoveze cât mai eficient și să-și construiască un brand. Pentru aceste rezultate este nevoie de multă muncă și campanii de promovare bine puse la punct.

Un site de prezentare îți poate aduce multe beneficii, iar pe această pagină îți poți promovare produsele și serviciile fără să plătești constant pentru asta. Singurele costuri obligatorii sunt la început, atunci când trebuie să-ți rezervi un nume de domeniu și să cumperi un pachet de web hosting potrivit pentru pagina ta.

În funcție de dimensiunile website-ului și traficul pe care trebuie să-l suporte, prețul unui pachet de web hosting poate varia.

Bineînțeles că poți investi constant în SEO, în Google Ads sau alte tool-uri care-ți fac pagina mai populară, dar aceste costuri nu sunt obligatorii, ci reprezintă un avantaj pe care-l alegi singur.

Cum să alegi găzduirea potrivită pentru un magazin online?

Cât costă realizarea unei pagini pe o rețea de socializare?

Să-ți faci o pagină business pe o rețea de socializare nu implică costuri și nu este un pas dificil, dar nu beneficiezi de atât de multă libertate cât îți poate oferi un website de prezentare. Aici poți posta o mulțime de informații despre afacerea ta, modalități de contact și poți interacționa cu ușurință cu clienții tăi. Totuși, dacă-ți dorești ca anunțurile tale să fie vizibile pentru un număr cât mai mare de persoane trebuie să promovezi aceste postări, iar acest pas implică anumite costuri.

Concluzii:

  • O afacere trebuie să se folosească de ambele modalități de promovare.
  • Rețelele de socializare îți permit să interacționezi cu clienții mult mai ușor.
  • Site-urile de prezentare îți oferă mai multă credibilitate.
  • Prețurile variază pentru fiecare alegere în parte, totul ține doar de disponibilitatea și necesitățile proprietarului afacerii.
  • Politica rețelelor de socializare poate fi schimbate oricând, iar tu îți poți pierde pagina în orice moment. Acest lucru nu este posibil și în cazul site-urilor de prezentare.

Așteptăm sugestii și păreri din partea dvs.

      Lasă un comentariu

      TopGazduire
      Login/Register access is temporary disabled