Ce este un domeniu parcat

În ecosistemul web, un domeniu parcat este foarte valoros. Calitatea acestuia poate avea un efect major asupra succesului general al unui site. De altfel, poate influența și modul în care este privită o afacere. Pentru dezvoltatorii web începători și antreprenorii care sunt la început de drum, alegerea unui domeniu pare o sarcină simplă. Doar că, în realitate, acest proces poate fi mai complicat decât pare.

În mod normal, domeniul ar trebui să fie înregistrat din timp. Dar ce facem dacă este deja luat de altcineva? Ei bine, aici intervine conceptul de domeniu parcat.

Ce este un domeniu parcat?

Un domeniu parcat este un domeniu înregistrat care nu e conectat la un serviciu de găzduire web. În esență, nu este utilizat în mod activ. În schimb, e parcat pentru utilizarea sa ulterioară. Conexiunea cu serverul nu există. Iar motivul din spatele acestei acțiuni poate fi mult mai complex decât pare și îl vom prezenta în cele ce urmează.

Motive pentru care un domeniu este parcat

Există o foarte multe intenții pentru care o afacere sau o persoană ar alege o astfel de variantă. Pur și simplu, tehnica de față are, de cele mai multe ori, ca scop obținerea unui timp suplimentar. Însă, haide să vedem care sunt unele dintre motivele pentru care un domeniu este parcat:

Rezervarea domeniului

Unul dintre cele mai importante motive este rezervarea. Această strategie e pusă în aplicare pentru ca un domeniu să fie păstrat încă din faza incipientă a dezvoltării unui website. Nu este nimic mai dificil decât să pui bazele unei afaceri și să descoperi că domeniul este luat de către altcineva.

Protecția împotriva Cybersquatting-ului

Cybersquatting-ul este o amenințare cât se poate de reală cu care se înfruntă multe întreprinderi consacrate. Acesta a devenit o problemă încă din anii 90, când a avut loc explozia în popularitate a domeniilor .com și de când a fost creată legea federală a Statelor Unite cunoscută sub numele de Anticybersquatting Protection Consum Act. În esență, tehnica are în vedere înregistrarea unui domeniu cu numele unei companii fără consimțământul acesteia, cu scopul de a fi vândut la un preț exagerat de mare.

Când se întâmplă acest lucru, afacerea poate suferi extraordinar de mult. Dacă ai o bază de utilizatori sau clienți deja existentă, mulți dintre aceștia vor cădea în plasă. Deoarece nu ai control asupra domeniului, conținutul către care se îndreaptă publicul tău, nu mai ține de tine. În cele din urmă, acest lucru îți poate distruge brand-ul. Legea prezentată mai sus îți permite să contesti această tehnică de cybersquatting. Internet Corporation of Assigned Names and Numbers, sau ICANN, are, de asemenea, un proces care poate rezolva aceste tipuri de probleme.

Având în vedere situația prezentată, cea mai bună variantă este rezervarea domeniul. Prin urmare, tu deții controlul asupra sa și nu vei mai avea parte de complicații în cele mai critice momente.

Obținerea unui profit

Doar fiindcă un domeniu este parcat, nu înseamnă că trebuie să stea fără să facă ceva anume. Mulți proprietari cu experiență aleg să îl monetizeze în așa fel încât să genereze un venit în timp ce nu este folosit pentru ceva anume.

Acesta poate afișa fără probleme reclame. Astfel, există șansa ca orice vizitator să apese pe una dintre ele și, prin urmare, să fie generați niște bani. Varianta de față e potrivită pentru a recupera suma care a fost investită în cumpărarea domeniului. Iar dacă te întrebi cum poți face asta, nu trebuie decât să-ți contactezi furnizorul pentru a vedea dacă oferă acest serviciu.

Tot la acest capitol, se poate considera oportunitate de a obține bani și metoda numită flipping. Ideea care stă în spate este de a cumpăra un domeni cu un preț cât mai ieftin, în așa fel încât, după o anumită perioadă de timp, acesta să devină valoros și să poată fi vândut la un preț mult mai mare, când o persoană este interesată de acesta. 

Limitarea costurilor

Dacă nu mai prezinți niciun interes față de un anumit domeniu, poți să-l parchezi și să aștepți să expire. Această metodă are ca scop limitarea cheltuielii unor sume de bani, în așa fel încât să nu mai plătești găzduirea în zadar. Cei mai mulți registratori oferă servicii de parcare gratuite.

Ce este un serviciu de parcare al domeniilor?

Un serviciu de parcare al domeniilor este exact ceea ce îi spune și denumirea. Prin acest intermediu, un domeniu este protejat și rezervat pentru utilizarea sa ulterioară. Cei mai mulți furnizori oferă această funcție și poate să fie contra cost dar și gratuită.

De altfel, varianta de față este perfectă dacă nu plănuiești să faci ceva cu domeniul respectiv și dacă nu dispui de o găzduire în acel moment.

Dezavantajele parcării unui domeniu

În timp ce există avantaje, precum monetizarea, există și multe restricții. Printre care: nu deții controlul asupra modului cum este parcat, ce e afișat și cum este folosite domeniul respectiv. O mare parte din companii se asigură ca acesta să obțină un profit cât mai mare atunci când stă parcat pe serverele lor de hosting, fapt ce implică un număr exagerat de reclame de toate tipurile.

Indiferent pe cine ai întreba, chiar și un internaut începător în domeniu, îți va afirma că acest tip de firme sunt îngrozitoare. Când un domeniu parcat în acest fel este accesat de cineva, toată lățimea de bandă a internetului va fi solicitată cu tot felul de reclame, care mai de care irelevante. Prin urmare, îți poate strica reputația iar impresia lăsată este una foarte negativă, ce ar putea avea o influență negativă asupra proiectului pe care ai dori să-l desfășori sau al afacerii. Așadar, fii cu băgare de seamă atunci când dorești să alegi o firmă care să se ocupe de parcare în locul tău.

Parcarea unui domeniu vs serviciu de parcare a domeniului

Chiar dacă au la bază același concept, există o diferență notabilă între ele. 

Prin intermediul unui serviciu de parcare a domeniului, nu deții absolut niciun control asupra sa și a ceea ce se afișează publicului larg. Probabil vei genera câțiva bănuți, dar îți asumi un risc, acela de a-ți ruina imaginea pe care o are brand-ul tău.

Când vine vorba de parcarea unui domeniu, totul stă în mâinile tale. Vei putea monitoriza fără griji activitatea sa și îl poți utiliza așa cum dorești. În general, această variantă este considerată a fi cea mai bună opțiune dacă nu plănuiești să folosești încă acel domeniu în cauză.

Una dintre cele mai recomandate metode de parcare este de a investi într-o găzduire shared care acceptă domenii într-un număr cât mai mare, pentru câțiva dolari sau chiar mai puțin pe lună. După asta, poți urca un fișier simplu, de tip index, care să afișeze ceea ce dorești. De altfel, e o oportunitate foarte potrivită deoarece poți lăsa persoanelor care ajung pe site să-ți vadă intențiile pe care le ai cu domeniul. În cazul în care dorești să-l monetizezi, atunci poți afișa câte reclame dorești.

Cum poți cumpăra un domeniu parcat

Acum că ai înțeles și că deții suficiente informații despre această tehnică, ar fi bine să ai habar și despre ce poți face dacă te afli de cealaltă parte a situației. Așadar, în cazul în care îți dorești un domeniu parcat, atunci șansele ca acesta să poată fi cumpărat și chiar negociat sunt destul de mari. Pentru a verifica, este suficient să introduci domeniul în bara de adrese a unui browser și să apeși tasta Enter. În majoritatea cazurilor, făcând acest lucru, poți vedea dacă este parcat (ți se afișează o pagină cu detaliile necesare) sau nu. În continuare, trebuie să efectuezi următorii pași:

Găsește proprietarul

În 99% din cazuri, informațiile despre proprietar, sau cel puțin cele de contact, sunt afișate public pe site. Altminteri poți arunca un ochi în baza de date WHOIS pentru a vedea toate detaliile persoanei care a înregistrat domeniul.

Contactează deținătorul domeniului

Dacă domeniul este de vânzare, scrie un email sau trimite un mesaj prin care îți exprimi interesul. Acesta pas este foarte esențial pentru a da startul procesului de negociere. 

Negociază

Negocierea unui preț este dificilă. Înainte de asta, ar trebui să faci unele cercetări pentru a-ți face o idee despre adevărata valoare a domeniului. Folosește informațiile pe care le găsești în așa fel încât să faci o ofertă rezonabilă. Deși poate fi ispititor, nu coborî oferta exagerat de mult. Acest lucru ar putea duce la oprirea negocierilor. Informează-te bine și vezi cât costă alte domenii asemănătoare, astfel încât să nu plătești o sumă de bani exorbitantă.

Efectuarea schimbului

După ce ai ajuns la un acord, este momentul să faci achiziția. Să nu faci niciodată greșeala de a trimite banii primul către proprietar. Chiar dacă ai informațiile sale de contact, proprietarul domeniului este un străin care ar putea profita cu ușurință de tine. O modalitate de a evita această situație, cel mai potrivit ar fi să folosești un intermediar. Un astfel de serviciu este cel mai sigur.

Odată încheiată tranzacția, domeniul parcat este al tău și-l poți folosi după bunul plac. Nu mai rămâne decât să-l pui pe o găzduire sau să-l parchezi pentru utilizarea sa ulterioară.

Așteptăm sugestii și păreri din partea dvs.

      Lasă un comentariu

      TopGazduire
      Login/Register access is temporary disabled